ارسال صورتحساب الکترونیکی طلافروشی به سامانه مودیان
تیم تحریریه تیپی تکس

آنچه خواهید خواند:

ارسال صورتحساب طلا و جواهر به سامانه مودیان با نرم افزار تیپی تکس

یکی از امور ضروری که همه طلافروشان باید انجام دهند ارسال صورتحساب به سامانه مودیان است. این امر به منظور ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به سازمان امور مالیاتی و دریافت مالیات به صورت منظم انجام می گیرد. طبق ماده 2 قوانین پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، کلیه طلافروشان مکلف هستند به ترتیبی که سازمان برای آن ها مقرر کرده است، در سامانه ثبت نام کنند و صورت حساب الکترونیکی خود را به سامانه ارسال کنند. اما بعضی از افراد در این زمینه ممکن است دچار گمراهی شوند. از این رو ما تصمیم گرفتیم این مطلب را به این موضوع اختصاص دهیم و شما را در ارسال صورتحساب الکترونیکی طلافروشی به سامانه مودیان راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های نرم افزار تیپی تکس سامانه مودیان ویژه طلافروشان

نرم افزار تیپی تکس یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی و عالی برای ارسال صورتحساب طلا و جواهر به سامانه مودیان است که تمام مودیان می توانند از آن استفاده کنند. این نرم افزار با دارا بودن ویژگی های بسیار خوب خود می تواند در کمترین زمان ممکن صورتحساب های الکترونیکی شما را به سامانه ارسال کند. از جمله ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بارگذاری و خروجی گرفتن از اکسل: شما با استفاده از این نرم افزار می تواند داده ها را روی فایل های اکسل بارگذاری کنید و به فرمت های مختلف و مورد نیاز از آن ها خروجی بگیرید.
  • صدور کلید خصوص و عمومی برای هر مودی: تیپی تکی با ارائه امکاناتی همچون کلیدهای خصوصی و عمومی برای شما امنیت بیشتری را جهت ارسال صورتحساب فراهم می کند.
  • ثبت نامحدود صورتحساب ها: شما می توانید صورتحساب های الکترونیکی خود را با تعداد نامحدود در این نرم افزار بارگذاری کنید.
  • تعریف مشتریان و کالاها: این نرم افزار قابلیت تعریف و مدیریت مشتریان دارد که شما می توانید به واسطه آن به صورت دقیق و کارآمد محصولات را تعریف کنید.
  • استعلام آنلاین صورتحساب ها: می توانید صورتحساب های الکترونیکی خود را به صورت آنلاین و به روز استعلام بگیرید و آن ها را مشاهده کنید
  • آموزش و پشتیبانی رایگان: اگر در مورد نحوه استفاده از این نرم افزار نیاز به راهنمایی و پشتیبانی داشته باشید، آموزش ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

آموزش ارسال صورتحساب طلا با نرم افزار مودیان

در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید به ارسال صورتحساب الکترونیکی طلافروشی به سامانه مودیان با استفاده از نرم افزار تیپی تکس بپردازید.

ورود اطلاعات پایه

یکی از اولین اقدامات برای استفاده از نرم افزار تیپی تکس ورود اطلاعات جهت راه اندازی آن می باشد. در این مرحله شما باید نام شرکت، نام مشتریان و نام کالا را وارد برنامه کنید.

ثبت مشتریان

 در این مرحله لازم است تا اطلاعات مشتریان خود را که ممکن است حقیقی یا حقوقی باشند، وارد کنید. اما اگر اطلاعاتی از مشتریان خود در دسترس ندارید، می توانید آن ها را به عنوان مصرف کننده نهایی معرفی کنید که نیازی به تعریف مشخصات ندارند.

ثبت کالا

برای معرفی کالاهای خود در سامانه لازم است لیستی از کدهای کالا و خدماتی که ارائه می دهید را وارد نرم افزار کنید. چنان چه کد کالا و یا خدمات معرفی شده توسط مودی با لیستی که ارائه داد مطابقت نداشته باشد، ارسال صورتحساب با خطا مواجه خواهد شد.

ثبت صورتحساب در نرم افزار

در سامانه مودیان لازم است که فقط صورتحساب فروش طلا ارسال شود و این ارسال هم باید به صورت آنلاین انجام شود. در سال های قبل ارسال صورتحساب فقط به صورت فصلی بود اما امروزه ارسال صورتحساب الکترونیکی باید به صورت آنلاین انجام شود که نرم افزار تیپی تکس این کار را برای شما به صورت روزانه انجام می دهد.

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

ارسال صورتحساب طلا و جواهر به سامانه مودیان یکی از وظایف اصلی نرم افزار تیپی تکس است در این بخش شما می توانید به صورت کنترل شده و صحت سنجی ارسال، صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه ارسال کنید. البته استعلام ارسال هم در خود سامانه مودیان و هم در نرم افزار تیپی تکس برای شما امکان پذیر است.

نکات ثبت صورتحساب برای سکه

در رابطه با ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط نرم افزار سامانه مودیان طلافروشی نکاتی وجود دارد که در این بخش آن ها را برای شما شرح می دهیم:

  • سکه فروشان می توانند با استفاده از الگوی طلا، جواهر مالیتور صورتحساب های فروش خود را در سامانه و نرم افزار ثبت کنند.
  • در ان روش باید شناسه ای با نرخ ارزش افزوده صفر انتخا شود.
  • فیلدهای اجرت و حق العمل هم در این راستا برای شما پرداختی ندارد. اما در برخی موارد ممکن است سود وجود داشته باشد یا نداشته باشد.
  • چنان چه فیلد سود پر شود، مالیات آن فقط برای سود اعمال خواهد شد و اگر هیچ سودی درج نشود، کل مبلغ بدون هیچ ارزش افزوده ای ثبت خواهد شد.
  • اگر اطاعات مشتری را نداشته باشند، می توانند نوع شخص خریدار را مصرف کننده نهایی انتخاب کنند تا نیازی به وارد کردن اطلاعات نباشد.

شناسه کالا و خدمت سکه

شناسه کالا و خدمات برای سکه هم تعریف شده است که به شرح زیر است:

شناسه کالا یا خدمت

نام کالا یا خدمت

2720000170487

سکه طلا، نوع نیم بهار آزادی

2720000225606

سکه طلا، بانک مرکزی، وزن 1.01 گرمی

2720000170500

سکه طلا، نوع تمام بهار آزادی طرح جدید

2720000170470

سکه طلا، نوع ربع بهار آزادی

2720000019366

سکه طلا مسکوکات داخلی

2710000019367

سکه طلا مسکوکات داخلی

سوالات متداول در خصوص ارسال صورتحساب الکترونیکی طلافروشی به سامانه مودیان

نرم افزار تیپی تکس یک نرم افزار کاربردی و بسیار عالی برای تسهیل در ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان است.

بله کلیه افرادی که به فروش طلا، جواهر و پلاتین می پردازند باید صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنند.

بله شما می توانید با استفاده از نرم افزار تیپی تکس بدون دخالت انسانی تمام صورتحساب های الکترونیکی خود را به سامانه ارسال کنید.

استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است و آموزش آن را به زبانی ساده برای شما در این مطلب توضیح دادیم که می توانید از آن استفاده کنید.

خیر تمام پشتیبانی ها به صورت رایگان برای شما انجام می گیرد.

این نرم افزار به شما کمک می کند تا بدون خطا و اشتباه به صورت آنلاین و روزانه صورتحساب الکترونیکی را به سامانه مودیان ارسال کنید.

تاریخ انتشار: 24 مهر 1403
0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *